Veelgestelde vragen (FAQ)

Veelgestelde vragen

   ALGEMEEN   

Indien u algemene vragen hebt of een snel antwoord ergens op nodig hebt, dan kunt u ons op de onderstaande manieren bereiken. Wij streven ernaar om u binnen 24 uur te antwoorden. 

Wij zijn elke dag van 8.00 tot 21.00 uur bereikbaar. Op dagen waarop wij onze maaltijdboxen bezorgen, zijn wij ten minste bereikbaar tot de laatste maaltijdbox is geleverd. Stel dat u een levering verwacht om 21.00 uur en wij zijn iets later, dan kunt u ons altijd bellen of whatsappen. Zelfs na 21.00 uur. Wij vinden het heel belangrijk dat u een contactpersoon hebt wanneer het echt nodig is.

   BETALING   

  • Ik kan de factuur niet op tijd betalen. Wat nu?

Mocht het echt niet lukken om op tijd te betalen, neem dan contact met ons op. We zullen dan samen kijken naar een oplossing. We adviseren om toch zo snel mogelijk te betalen, anders stuurt het systeem automatisch een betalingsherinnering.

  • Kan ik contant aan de deur betalen?

Momenteel is dat nog niet mogelijk.

  • Hoe kan ik mijn betalingsmethode wijzigen?

Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Wij voeren dan samen met u de wijziging door.

  • Welke betalingsmethoden worden geaccepteerd?

Wij accepteren de volgende betalingsmethoden: iDeal, Visa, Mastercard en automatische incasso.

  • Wat kost een Zoyummy maaltijdbox?

De prijzen van onze maaltijdboxen zijn afhankelijk van uw situatie. Een gezin betaalt bijvoorbeeld iets meer dan een koppel. Zo betaalt een vegetariër op zijn beurt ook weer iets minder dan iemand die voor vlees en vis kiest. Vegetarische recepten kunnen wij namelijk iets goedkoper inkopen, en dat ziet u meteen terug in de prijs! 

  • Als ik eenmalig betaal, ga ik dan automatisch een abonnement aan?

Een abonnement aangaan is helemaal uw eigen keuze. Wij bepalen dat niet voor u. Tijdens het bestellen van een maaltijdbox kunt u zelf aangeven wat voor abonnement u wilt. Geen gedoe met eerst een abonnement aangaan en dan achteraf annuleren of onderbreken. Wij houden van simpele en heldere processen.

   ALLES OVER ONS ABONNEMENT   

  • Wat betekent een Zoyummy abonnement?

Als abonnee ontvangt u in principe wekelijks, om de twee weken, of maandelijks de maaltijdbox van Zoyummy met recepten en ingrediënten die precies zijn afgestemd op het aantal personen en het aantal maaltijden. Onabonnement is heel flexibel en heeft geen minimum afname. In uw account kunt u uw abonnement met één klik onderbreken, hervatten, of zelfs stopzetten. U gaat bij ons nooit automatisch een abonnement aan. Tijdens het bestellen kunt u namelijk zelf aangeven wat voor soort abonnement u wilt.

  • Kan ik mijn abonnement voor een bepaalde tijd onderbreken?

U kunt uw abonnement altijd onderbreken. Handig als u bijvoorbeeld op vakantie gaat of een aantal dagen niet thuis eet. U kunt dit zelf eenvoudig instellen op uw accountpagina, inde sectie 'Mijn abonnementen. Als u er niet uitkomt, kunt u ons altijd mailen of whatsappen, dan passen wij het voor u aan. U kunt uw abonnement tot twee dagen voor de volgende levering wijzigen. Dat kan zelfs tot 24.00 uur. Wij zijn zo flexibel omdat we al onze maaltijdboxen één dag voor de levering voorbereiden.

  • Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Opzeggen doet u ook binnen uw account inde sectie 'Mijn abonnementen’ door maar één klik.

  • Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Stuur een e-mail naar klantenservice@zoyummy.nl en wij zullen het zo spoedig mogelijk verwerken.

  • Wat kost een abonnement van Zoyummy per week?

De prijs is afhankelijk van uw eigen voorkeuren. U kunt kiezen uit verschillende abonnementen, het aantal dagen per week dat u de box wilt ontvangen, en het aantal mensen dat mee-eet. Verder is de prijs afhankelijk van een aantal extra's zoals een ontbijt.

  • Waar kan ik mijn factuur inzien?

U vindt alle facturen op uw eigen accountpagina. Daar kunt u ze gemakkelijk bekijken en downloaden.

   ALLES OVER BEZORGING   

  • Waar leveren jullie momenteel?
Doormiddel van een postcode check (klik hier) kunt u heel makkelijk achterhalen waar we momenteel leveren.
   
  • Op welke dagen in de week kan de maaltijdbox bezorgd worden?
Wij bezorgen onze maaltijdboxen op Zondag tussen 13:00 en 18:00 uur. U kunt tijdens het bestellen zelf aangeven wanneer en op welke tijdstip u de maaltijdbox wilt ontvangen. Wij proberen altijd de maaltijdboxen op de door u aangegeven tijdstip te leveren. Echter, het kan soms 1 of 2 uur eerder of later zijn. Wij zullen u hierover altijd per sms informeren.

   INHOUD VAN DE MAALTIJDBOX   

  • Welke opties heb ik tijdens het selecteren van een maaltijdbox?

Een Zoyummy maaltijdbox bevat in vergelijking met die van de concurrenten veel opties. U geeft zelf het aantal maaltijden (2 tot 4) en het aantal personen (1 tot 5) aan. U kunt ook uw voorkeuren voor gerechten selecteren, zoals volledig vegetarisch, en aangeven of u, voor een complete ervaring, ook een ontbijt wilt.

  • Het recept van vorige week was heerlijk! Mag ik dat deze week weer?

Nee, hier zijn wij heel streng in. Wij nemen u mee op reis naar verschillende keukens en bieden elke weer nieuwe recepten. Het aanbod is zo groot dat we niet kunnen stilstaan bij recepten die u al eerder bereid hebt. U kunt de recepten natuurlijk bewaren voor later als u het zelf nogmaals wilt maken! Bij uw eerste maaltijdbox ontvangt u van ons een map waarin u alle recepten kunt bewaren voor later. 

  • Welke producten moet ik zelf in huis hebben?

Zoyummy staat voor gemak. Alle ingrediënten zittenin de doos met uitzondering van enkele basisproducten. Wij gaan ervan uit dat de volgende producten en specerijen in uw voorraadkast staan:

  •          zout en peper
  •          olijfolie en/of zonnebloemolie
  •          boter
  •          wittewijnazijn, balsamico
  •          honing, mosterd
  •          melk

Wij leveren deze producten niet, tenzij u het anders aangeeft. Wij kunnen ze ook leveren in kleine verpakkingen voor eenmalig gebruik.

  • Is er ook de mogelijkheid om volledig vegetarisch te eten?

Natuurlijk! Bij het kiezen van uw maaltijbox kunt u dat aangeven.

  • Kan ik maaltijden zelf kiezen?

U hebt de mogelijkheid om te variëren tussen vlees, vis, en/of groente. Ook is er een volledig vegetarische optie. Dit kunt ubij het kiezen van uw maaltijdbox opgeven.

  • Zijn er specifieke bewaartips?

Een deel van de ingrediënten dient na ontvangst direct in de koelkast gelegd te worden. De producten zijn supervers en daardoor langer houdbaar dan je van producten in de supermarkt gewend bent. Ons advies is om de vis als eerste te eten, maar dat hoeft niet per se. Als er specifieke aandachtspunten voor het bewaren zijn, zullen we die vermelden in de e-mail voorafgaand aan de bezorging. Ook zullen we dit op de producten vermelden.

  • Zijn de producten lang houdbaar?

De producten zijn supervers en daardoor langer houdbaar dan u van producten in de supermarkt gewend bent. Ons advies is om de vis als eerste te eten, maar dat hoeft niet per se. Als producten op een specifieke wijze bewaard moeten worden of minder lang houdbaar zijn, dan zullen we dit altijd van tevoren per e-mail aangeven. Vanzelfsprekend dient een aantal ingrediënten in de koelkast bewaard te worden. Al onze verse producten worden één dag voor de levering ingekocht om zo de langste houdbaarheid te kunnen garanderen.